Pražské Studio dva uvádí Molièrova Zdravého nemocného, a to samo o sobě dává tušit výbornou zábavu. Něco málo přes dvě hodiny strávené v hledišti ale předčí všechna očekávání!

Karel Roden v hlavní roli bohatého a jaksi potrhlého hypochondra skloubil všechna zákoutí nectnosti a malomyslnosti, jak jen dokáže opravdu dobrý herec. Divákovi nezbývá, než od samého začátku vklouznout do děje a okázale trápit bránici. To je však trápením příjemným, neboť Roden dokazuje každým svým pohybem a stejně tak slovem, že je nejen úspěšným hercem filmovým, ale také divadelním.


Bylo by macešské nezmínit stejně kouzelné herectví všech, kdo na jevišti rozvíjejí klasický příběh hlouposti, naivity i lásky. Kolegové jsou Rodenovi partnery rovnocennými, on však rozehrává partii svým nekonečným smyslem pro humor, jímž několikrát zaskočí i sám sebe. Nicméně pocity, které zanechává v divákově duši, ty jsou nenahraditelné a na dlouhou dobu nezapomenutelné.

František Jůza