VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návrat tří skupin? Kluby budou ve čtvrtek hlasovat

Moravské Budějovice, Vysočina – Ve čtvrtek se rozhodne. Vrátí se II. hokejová ligy k rozdělení na tři skupiny, nebo se bude pokračovat v dosavadním systému dvou skupin?

11.6.2015
SDÍLEJ:

Pokud by prošel žďárský návrh, fanoušci by se dočkali více regionálních bitev, které vždy vzbuzují největší emoce. Foto: René Rámiš

Již odpoledne se sejdou zástupci druholigových klubů a budou hlasovat o modelu II. ligy pro následující ročník.

Naposledy v sezoně 2012/13 fungovalo v II. hokejové lize rozdělení týmů do třech skupin (východ, střed, západ), nyní vše nasvědčuje tomu, že se opět k této variantě Český svaz ledního hokeje po dohodě s kluby vrátí. Nespokojenost s dosavadním herním systémem panovala napříč celou republikou, nenašel se však nikdo, kdo by změnu chtěl prosadit.

To udělalo až vedení hokejového týmu ve Žďáře nad Sázavou. „Byli jsme celkově nespokojeni se současným stavem. Na svazu pořád říkali, ať se k tomu modelu někdo vyjádří, ale nikdo se nevyjadřoval. Tak jsme si sedli s panem Krásným (tiskový mluvčí klubu, pozn. red.) a Martinem Sobotkou, bavili se kolem toho a napsali jsme k tomu něco," popsal generální manažer Žďáru nad Sázavou Miloslav Šimon počátek „revoluce".

Hlavní důvody, které vedly k vytvoření nového návrhu, byly především sjednocení podmínek pro západní a východní skupinu (v uplynulém ročníku ve skupině Západ nastupovalo 17 týmů, z nichž si dva nejlepší zajistili účast v baráži o I. ligu, zatímco ve skupině Východ bylo mužstev pouze 11, pozn. red.), zmenšení dojezdové vzdálenosti k jednotlivým utkáním a zvýšení atraktivity druholigových zápasů.

Sjednocení podmínek pro obě skupiny je pro příští ročník téměř jisté. Pokud by totiž neprošel žďárský návrh, II. liga by měla být od sezony 2015/16 rozdělena na dvě skupiny po patnácti týmech. V návrhu předneseném Miloslavem Šimonem se tak především jedná o zbylé dva důvody.

Dlouhé cesty

„Kluci jezdí neustále velké dálky. K zápasu kolikrát musí odjet už v poledne a vrátí se po půlnoci. Často tak musí někdo zůstat v práci a ven jedete bez dvou tří hráčů základní sestavy," upozorňuje Šimon na pravidelné absence hráčů.

Podporu nachází i u manažera Moravských Budějovic Zdenka Stojánka: „Finanční náklady to sice nesníží, protože se pojede za jedním soupeřem dvakrát. Ušetří to však všem lidem čas, protože nepojedeme třeba do Sokolova v 11, ale pojedeme dvakrát do Kolína. Tam můžeme odjet o tři hodiny později. Ty kilometry ale budou zhruba stejné, když pojedu jednou do Sokolova, jako když pojedu dvakrát do Kolína," upozorňuje Stojánek, že kvůli většímu počtu zápasů toho týmy projezdí téměř stejně jako v uplynulém ročníku.

„Jde o amatérskou nebo poloprofesionální soutěž, kterou hrají převážně mladí kluci, kteří se chtějí posunout výš nebo studují vysokou školu a už přemýšlí nad dalším směřováním života, takže nemá smysl honit hráče po celé republice. Můj názor je tedy trvalý a neměnný. Hrát ve třech skupinách, tak jak to bylo, když jsme do soutěže postoupili," říká razantně Stojánek.

Více derby

Dalším podnětem ke změně systému byla snaha o zatraktivnění soutěže, které spočívá hned v několika bodech „žďárské revoluce".

„Soutěž neměla vůbec spád. Ani naši fanoušci pořádně nevěděli, kdy hrajeme. Hrálo se sice především v sobotu, ale byla tam nejméně pětkrát vložená středa. My jsme v tom termínu jeli třikrát ven, pak se nám omluvily Klatovy, že k nám nepřijedou, a tak se ve Žďáře třeba měsíc nehrál hokej. Pak to nemá dynamiku, nikdo neví, kdy se hraje. Když se to změní, tak ty lidi budou vědět, že jdou na hokej ve středu nebo jdou v sobotu," vypočítává Šimon další pozitivum nového modelu.

Podpora ostatních

Rozdělení II. hokejové ligy do tří skupin by navíc přineslo mnohem více zápasů mezi regionálními soupeři, což by jistě přilákalo více diváků na často prázdnotou zející tribuny. „O tom není pochyb. Naši fanoušci jezdí do Jindřichova Hradce, do Žďáru, jejich fanoušci zase přijedou k nám. Navíc do II. ligy spadl Havlíčkův Brod," připomíná Stojánek loňský nevydařený rok Rebelů, kteří po devíti letech opustili I. hokejovou ligu.

I z Kotliny zní hlasy, které podporují žďárský návrh. „Jsme rozhodně pro variantu se třemi skupinami po deseti týmech," odpověděl bleskově předseda představenstva Bruslařského klubu David Kozlík. „Na prvním místě je samozřejmě ekonomická stránka, tedy že se zkrátí dojezdové vzdálenosti. Možná však stejnou váhu má i ta možnost, že bude více regionálních derby," přidává se jeden ze zachránců brodského hokeje ke svým kolegům z regionu.

I čtvrtý zástupce týmu z Vysočiny, pelhřimovský manažer Aleš Kučera, je jednoznačně pro schválení modelu se třemi skupinami. „Určitě budeme hlasovat pro ten návrh," říká s jistotou manažer Ledních medvědů.

Návrh však nemá podporu pouze u týmů z Vysočiny, ale po celé republice, což potvrzuje Miloslav Šimon: „Oslovili jsme několik klubů a z nich se vyjádřilo asi 20, z toho 17 jich bylo pro ten náš návrh."

Lukáš Zelený

Autor: Redakce

11.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Mladá řidička byla pod vlivem drog

Petr Weiss
5

Sexuolog Weiss půjde k soudu v říjnu. Hrozí mu trest až šest let vězení

Slavnosti Tří kápí nabídnou hudbu, průvod či ohňostroj

Třebíč - I letos budou Třebíčští oslavovat bohatou historii svého města. Od pátku až do neděle se zde bude konat čtrnáctý ročník kulturně-společenské akce Slavnosti Tří kápí.

Květinová výstava se stěhuje ze školy na obecní úřad

Vladislav – Tradice květinových výstav je s Vladislaví spjatá. Trvá již od roku 2000, kdy výstavy začali pořádat členové místní organizace českého zahrádkářského svazu. Většinou zahrádkáři připravují dvě výstavy, jednu na jaře a druhou v létě.

Velká cena města Třebíče se poběží už po pětatřicáté

Třebíč – Rok se s rokem sešel a jeden z nejtěžších atletických závodů opět klepe na dveře. Velká cena města Třebíče má v sobotu na programu už 35. ročník. Tradiční závod vznikl ještě za okupace, v padesátých letech administrativně zrušený a v devadesátých znovu obnovený. 

Středeční nehoda na D1: Mladý řidič se nevěnoval řízení, a to ho stálo život

Vysočina - Dvacetiletý řidič se plně nevěnoval řízení, nezareagoval na vzniklou situaci, a to pro něj nakonec bylo osudné. Tragická nehoda se stala ve středu kolem půl páté odpoledne na 93,5 kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu. Ke středu dodávky a nákladního auta došlo v místě, kde se jen pár minut před tím odehrála jiná dopravní nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení